به گزارش بستک نیوز به نقل از هرمیزان، چرا برخی از ثبت آمارها و رکوردهای پی در پی دوستی در ۳۸ ماه مدیریت او خشنود نمیشدند؟
ثبت رکوردهای پی در پی در و رتبههای اول در شاخصههای مدیریتی و اقتصادی کشور توسط دوستی در هرمزگان معمولا مورد مناقشه گروههای سیاسی و برخی رسانههای زرد قرار میگرفت و موفقیتهای وی را در ثبت این آمارها، دست بردن در اعداد و آمارسازی قلمداد میکردند، موضوعی که دلیل نگارندههای متن برای نگارش متنهای انتقادی بدون پایه علمی و یا اساس مدیریتی و حتی یک سرچ ساده گوگل را فقط میتوان دو عامل قلمداد کرد؛ تعارض منافع با پیشرفت استان یا مشکلات شخصی وعدم انتفاع در زمان حضور دوستی در ساختمان سفید استانداری!
همه مردم و همچنین فعالین اقتصادی و مدیریتی در سطح کلان کاملا میدانند مرجع بررسی و تهیه اعداد و ارقام شاخصههای اقتصادی در کشور بر اساس یک مدل از پیش طراحی شده و ساز وکارهای حساب شده اعلام میشود و جمع همین آمار و ارقام در استانها در مجموع آمار و ارقامهای کشوری را حاصل میکند و عملا نه تنها امکان دست بردن در این اعداد وجود ندارد بلکه اگر با درصد یک در هزار این امکان فراهم باشد در مجموع همه شاخصههای کلان کشور دچار اشکال خواهد شد و تصمیم گیران کلان کشور همچون مجلس و ریاست جمهوری نیز با امار فیک و غیرواقعی مواجهاند و اشخاصی که چنین اتهامی به دوستی وارد میکنند در واقع همه تصمیمات کلان کشور را باید بر پایه اعداد و ارقام فیک و غیرواقعی بدانند!
افرادی که امروز به آمارهای ارائه شده در دوران دوستی ایراد میگیرند، پس از معارفه وی در سال ۱۴۰۰، دائما به شاخص فقر و فلاکت، بیکاری و تورم استان که توسط همین مراکز تهیه شده بود اشاره و ارتقا آنها را دائما مطالبه میکردند و جالب است که پس از ارتقا چشمگیر این شاخصهها آن را فیک و دستبرد در اعداد میدانند!
آنگونه که این دوستان بررسی کردهاند سازمان برنامه وبودجه، مرکز پژوهشهای مجلس، بانک مرکزی، سازمان ملی آمار و همه این نهادهای عریض و طویل با بودجههای کلان که ناظر و مجری برای بدست آوردن شاخصهای اقتصادی هستند در حال زدن دور باطل در کشورند و بودجههای مملکت را برای ایجاد آمار و ارقام فیک به فنا داده اند! چیزی که در واقع چنین نیست!
اگر افرادی که قلم به دست دارند در موقعیتی بدون جانبداری بایستند واقعا میشود ۳۸ ماه مدیریت دوستی در استان هرمزگان را باهمه کمی و کاستیهای موجود و البته انتقاد در برخی حوزهها در مجموع به چند جهت موفق دانست:
۱) مدیریت منابع انسانی بومی؛ دوستی در هنگام حضور در استان هرمزگان، در مدیریت کلان استان بالای ۹۰ درصد موقعیتها از نیروهای استان هرمزگان استفاده کرد و مانند گذشتگان با اتوبوس نیروی غیربومی با خودش به استان نیاورد.
۲) دوستی پرتلاش بود؛ بیش از ۱۷۰ سفر شهرستانی که در روز معارفه دکتر آشوری مورد تمجید جباری رئیس مجمع نمایندگان استان هرمزگان نیز قرار گرفت ثبت یک رکورد بینظیر در بررسی میدانی حوزه مدیریت در استان بود.
۳) دوستی باهوش بود؛ سوق منابع استان سمت طرحهای مولد و محرومیتزا و سرلوحه گذاشتن جذب سرمایهگذاری در استان با ایجاد طرحهای بزرگی همچون بزرگترین نخلستانمجول، شهر شیشه و شهر فولاد و…
۴)دوستی مردمدار بود؛ پاسخگویی تلفنی و پیامکی استاندار حتی در ساعات میانه شب را میتوان نقطه بارز مردمداری وی قلمداد کرد. پنجشنبههای مردمی با حضور مدیران کل در شهرستانها و حل کردن مشکلات مردم به صورت میدانی از جمله نقاط روشن مدیریتی دوستی در هرمزگان بود
۵) نگاه نو مدیریتی دوستی بر پایه علم روز دنیا؛ به روز بودن دوستی و نگاهش به مدیریت روز دنیا و جلسات متعدد و خستگی ناپذیر بودنش در مطالبه از مدیران را میشود مهمترین شاخصه بارز مدیریتی وی قلمداد کرد که ثبت رکوردهای بینظیر در اقتصاد کشور را میتواننتیجه همین پیگیری وی دانست.
حضور ۳۸ ماهه جوانی خوش فکر و آینده دار در هرمزگان و با خصوصیات فردی بارز یک مدیر در تراز مدیران روز دنیا و جلو رفتن قطار پیشرفت هرمزگان در این چندسال را به فال نیک میگیریم و تاکید دکتر مومنی وزیر کشور در روز معارفه دکتر آشوری به استفاده از وی در یک نقطه تخصصی و مدیریتی دیگر در کشور را میشود نکته مهم دانست که علی رغم اکثریت مردم در هرمزگان در راس هرم مدیریتی کشور نیز از عملکرد وی به عنوان یک مدیر راضی بودند.
پرواضح است که برخی از افراد که موقعیتهای خود را به واسطه حضور دوستی در گذشته از دست داده بودند پس از پایان مدیریتیاش و رفتن او از قدرت به انتقاد از عملکرد وی بپردازند افرادی که تا دیروز مجیزگو بودند و پس از رد درخواستهای شخصی خود در قامت یک منتقد تبدیل شده اند! افرادی که با وجود اعلام چندباره دوستی برای شفافسازی و دریافت مستندات این اعداد در مصاحبههای تلویزیونی؛ امروز که دست او از مستندات کوتاه است این درخواست را مطرح کرده اند.
انتهای پیام/