وقتی شرکت گاز برخلاف شعار سال جلوی تولید در شهرستان بستک را گرفته است/ تصمیمات خلق الساعه بلای جان تولید کنندگان مرغ در بستک

جمعی از مرغداران شهرستان بستک به دلیل آنچه عدم تخصیص سوخت به واحد مرغداریشان اعلام کرده‌اند در شرف ورشکستگی و از دست دادن جوجه‌های موجود در واحدشان هستند.

به گزارش بستک نیوز، جمعی از مرغداران شهرستان بستک به دلیل آنچه عدم تخصیص سوخت به واحد مرغداریشان اعلام کرده‌اند در شرف ورشکستگی و از دست دادن جوجه‌های موجود در واحدشان هستند و تنها عامل آن را تصمیمان غیرمنطقی و خلق الساعه شرکت گاز می‌دانند.

این درحالی است که چندی پیش امسال از سوی مقام معظم رهبری با نام جهش تولید با حمایت مردم نام گذاری شده است ولی دستگاه‌های دولتی در همین ابتدای کار با مصوبه‌های بدون پشتوانه منطقی و حمایتی مطابق شعار سال و منویات مقام معظم رهبری نه تنها حامی تولید‌کننده نیستند بلکه به عنوان سدی مقابل تولید کنندگان گوشت سفید در قطب تولید گوشت سفید استان ایستاده‌اند.

اما داستان از چه قرار است؟

شرکت گاز از شروع سال جدید با ارسال نامه‌ای به شرکت پخش فراورده‌های نفتی با اعلام این موضوع که همه واحدهای تولید گوشت سفید و‌مرغداری‌ها دارای لوله کشی گاز هستند و از نعمت گاز برخوردارند درخواست حذف سهمیه سوخت آنها را داشته است و شرکت پخش فرآورده‌های نفتی نیز با استناد به این نامه سهمیه این ماه مرغداران بستک را تایید نکرده است، اما واقعیت این است که از تعداد ۱۶۰ واحد مرغداری فعال در بستک فقط ۱۶ مرغداری دارای علمک‌گاز هستند و بقیه آنها فاقد لوله کشی می‌باشند و امروز که جوجه آنها در سالن وجود دارد سوختی برای آنها تامین نشده است!

طی تحقیقات خبرنگار بستک نیوز، ظهر امروز کارشناسان اداره گاز شهرستان بستک با حضور در برخی مرغداری‌ها برای مسئولین استانی تایید کرده‌اند که این واحدها به دلیل نداشتن علمک قادر به استفاده از گاز نیستند و شرکت گاز استان قبول کرده است که شرمت نفت سوخت غیریارانه‌ای با قیمت بیش از لیتری ۸۰۰۰ تومان برای مرغداران تایید کند این در صورتی است که قیمت هرکیلو مرغ زنده با سوخت لیتری ۳۰۰ تومان محاسبه شده است! تصمیمی که می‌تواند استان را با چالش تامین مرغ در ماه‌های اینده مواجه کند.

گفته شده شرکت گاز استان دستور نصب علمک برای مرغداری‌های فعال را صادر کرده است ولی این تصمیم دردی از جوجه‌هایی که هم اکنون در واحدهای مرغداری هستند دوا نمی‌کند چون مراحل نصب کنتور، لوله کشی و اخذ تاییده‌های فنی و ایمنی با بروکراسی‌های موجود ماه‌ها طول می‌کشد و در وضع کنونی طبق برآوردها هزینه لوله کشی یک واحد مرغداری شاید چندصد میلیون تومان باشد و هیچ منبعی برای تامین این مبلغ برای تولید کنندگان در نظر نگرفته شده است.

شایسته است مسئولین استانی بخصوص استاندار هرمزگان جلوی تصمیمات خلق الساعه دستگاه‌ها که تاثیر مستقیم بر روی تولید و سفره مردم دارد را بگیرد تا بیش از این تولید کنندگان به دردسر نیوفتند.

بستک نیوز آمادگی دارد شرکت گاز استان هرمزگان را که مطابق با قانون مطبوعات تنظیم شده باشد عینا منتشر نماید.

انتهای پیام/