تاریخ : سه شنبه, ۱ آبان , ۱۴۰۳ Tuesday, 22 October , 2024
5
بستک نیوز گزارش می دهد:

تحول زیرساخت ها در شهرستان بستک در دولت شهید رئیسی / تخصیص بیش از ۵۰۰۰ میلیارد تومان اعتبار عمرانی در کمتر از سه سال

  • کد خبر : 126
  • ۳۱ خرداد ۱۴۰۳ - ۲۱:۲۰
تحول زیرساخت ها در شهرستان بستک در دولت شهید رئیسی / تخصیص بیش از ۵۰۰۰ میلیارد تومان اعتبار عمرانی در کمتر از سه سال
به گزارش بستک نیوز ، نگاه دولت شهید رییسی به مناطق کمتر توسعه و تلاش دولت سیزدهم برای رفع کمبودهای زیرساختی ، تحولی عظیم در حوزه زیرساخت ها در شهرستان بستک ایجاد کرده است.

به گزارش بستک نیوز ، نگاه دولت شهید رییسی به مناطق کمتر توسعه و تلاش دولت سیزدهم برای رفع کمبودهای زیرساختی ، تحولی عظیم در حوزه زیرساخت ها در شهرستان بستک ایجاد کرده است.

همواره در همه دنیا راه دسترسی ، خدمات حوزه سلامت و توسعه زیرساخت های آب و برق و‌گاز از ملاک‌هایی است که می‌تواند نشان دهد جامعه و یک شهر تا چه میزان از رفاه برخوردار است.

با این حال زیرساخت‌های شهرستان بستک تا پیش از روی کار آمدن دولت سیزدهم پاسخگوی افزایش نیازها و تقاضای مردم نبود رشدی که نیازمند تخصیص بودجه های کلان و قابل توجهی در شهرستان بستک بود که همه کارشناسان روی کاغذ تخصیص بودجه های چند هزار میلیاردی به یک نقطه دورافتاده از کشور را غیرمنطقی می دانستند ، موضوعی که دولت سیزدهم آن به آن جامه عمل پوشاند.

افتتاح وبهره برداری از خط انتقال و تامین آب شهرستان بستک از بندر چارک تا جناح و تکمیل آبشیریکن چاه بنارد

ابر پروژه خط انتقال آب از بندرچارک به جناح و چند روستای مسیر امروز آماده بهره برداری است ، این پروژه که به عنوان بزرگترین پروژه آبرسانی استان هرمزگان مطرح است ، هزینه بالغ بر هزارو ۲۰۰ میلیارد تومانی برای خط انتقال و ۶۷۰ میلیارد تومان برای آبشیرین کن داشته است که در آینده نزدیک در بندرچارک برای تکمیل این فرآیند احداث خواهد شد. اعتباری بالغ بر هزار و ۹۰۰ میلیارد تومان که قرار است به جمعیتی نزدیک به دوازده هزار نفر آب شرب بهداشتی و سالم برساند ، موضوعی که با یک حساب سر انگشتی مشخص می کند که دولت برای تامین آب آشامیدنی هر نفر در این منطقه نزدیک به ۱۶۰ میلیون تومان هزینه کرده است. همچنین احداث و تکمیل آب شیرینکن منطقه گوده بخش مرکزی وتامین آب پایدار در این منطقه از پروژه های اساسی حوزه آب شرب در شهرستان بستک است.

احداث ۱۰۰۰ واحدمسکن شهری و ۱۲۰۰ واحد مسکن روستایی با اعتبار بالغ بر ۱۲۰۰میلیارد تومان

بعد از گذشت بیش از ۸ سال رکود در ساخت مسکن توسط دولت پس از پروژه مسکن مهر ، دولت شهید رئیسی در راستای وعده خود به مردم ، ساخت مسکن را برای مردم آغاز کرد که در یک حرکت قابل تقدیر ، برای مردم شهرهای کوچک مانند بستک ، مسکن در قالب واحدهای ویلایی یک طبقه در نظر گرفته شد که هم اکنون نیز در حال آماده سازی است.

انقلاب عظیم در حوزه راهسازی در شهرستان بستک با اعتبار چشمگیر ۱۷۵۰ میلیارد تومان

با یک بررسی کوتاه در راه های مواصلاتی شهرستان بستک کاملا مبرهن است که در حوزه راههای مواصلاتی انقلابی غیرقابل تصور در شهرستان بستک ایجاد شده است ، احداث بزرگراه بستک – لار با اعتبار بالغ بر ۶۵۰ میلیارد تومان ، بهسازی وارتقای راه اصلی جناح کمشک باند شمالی و آغاز عملیات اجرایی فاز جنوبی محور کهتویه-کمشک با اعتبار اجرایی و هزینه کرد بالغ بر ۵۰۰ میلیارد تومان ، عملیات اجرایی تکمیل محور استراتژیک خور جناح – مراغ با اعتبار بالغ بر ۶۰۰ میلیارد تومان ، تکمیل پل بزرگ گوذه گز با اعتبار ۶۰ میلیارد تومان از مهمترین و بزرگترین پروژه های راه سازی استان هرمزگان در این سه سال بوده است.

نهضت احداث زمین های چمن مصنوعی در شهرها و روستاها

تمامی مردم در همه شهرها و روستاهای منطقه امروز از نعمت زمین های ورزشی چمن مصنوعی برخوردار هستند که سرانه ورزشی شهرستان بستک را نسبت به نرم کشوری با افزایش چشمگیری مواجه کرده است.

استقرار بالگرد امداد در شهرستان بستک با هزینه ۶۰۰ میلیارد تومان

شاید اگر در ابتدای دولت شهید رئیسی به مردم گفته می شد قرار است در آینده ای نزدیک یک بالگرد امدادی در شهرستان مستقر شود همه عموم و حتی خواص جامعه آن را در حد وعده قلمداد می کردند اما همه مردم به عینه دیدند که عزم جدی دولت در کم کردن محرومیت باعث شد امروز یک بالگرد از بهترین نوع بالگردهای امدادی موجود کشور با هزینه ثابت ۶۰۰ میلیارد تومان و هزینه جاری ۴ میلیارد تومان ماهانه در شهرستان بستک مستقر و در حال خدمت رسانی به مردم است.

این ها فقط مهمترین خدمات دولت سیزدهم فقط در ۱۰۰۰ روز خدمت در یک شهرستان کوچک در کشور بود که باعث شده است گرد محرومیت کمتر از گذشته بر روی زندگی مردم این خطه از کشور بنشیند روحیه ای انقلابی بر گرفته از آرمان های انقلاب اسلامی در دولتمردان باعث ایجاد انقلاب زیرساختی و خدماتی در شهرستان بستک شد. خدماتی که قطعا در سال های آینده از آن به نیکی یاد خواهد شد.

یاد و خاطره شهید ابراهیم رئیسی در حادثه تلخ و غمبار پرواز اردیبهشت گرامی باد.

انتها/آ

لینک کوتاه : https://bastaknews.ir/?p=126

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 7در انتظار بررسی : 7انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.