به گزارش بستک نیوز ، در جریان سفر کاری روز گذشته، مهندس جباری نماینده غرب هرمزگان به همراه دکتر سیاهپور معاون شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حملونقل کشور و مدیرکل راه و شهرسازی هرمزگان از پروژههای راهسازی غرب استان بازدید کردند.
مهندس جباری در توضیح روند بازدیدها گفت: از ابتدای صبح باهمراهی دکتر سیاه پور معاون شرکت ساخت و توسعه زیربنای حمل و نقل کشور از چندین قطعه کریدورهای غرب هرمزگان بازدید به عمل آمد و خوشبختانه تصمیمات خوبی اتخاذ شد. اگر مشکلی پیش نیاید، با قول دوستان انشاالله تا دهه فجر حداقل ۵۰ کیلومتر از کریدور بندرلنگه-پارسیان زیر بار ترافیک خواهد رفت.
وی سپس به پروژه چهارخطه لار-بستک–بندرلنگه اشاره کرد و افزود: بخش بزرگی از مسیر در محدوده شهرستان بستک اجرا شده و مسیر خور–جناح هم به پایان خود نزدیک شده است. ویافزود: این محور لار و بستک را به بندرلنگه و در نهایت بندرچارک وصل میکند و نقش مهمی در کاهش زمان سفر مردم مرکز کشور به خلیح فارس دارد.
نماینده غرب هرمزگان یکی از موضوعات کلیدی را طرح ساخت تونل پردیس در محور بستک-لار دانست و اعلام کرد: همیشه میگفتند تونلها مال استانهای شمالی و مرکزی است، اما جنوب هم باید از این نعمت برخوردار شود. ما این موضوع را جدی پیگیری کردیم. اگر تونل کوه پردیس در محور بستک-لار اجرا شود، زمان رسیدن از لار به ساحل تا حدود نیمساعت کاهش پیدا میکند و مردم مرکز کشور سریعتر به خلیج فارس خواهند رسید.
در ادامه، دکتر سیاهپور نیز ضمن قدردانی از همراهی نماینده مردم گفت: حضور ما در غرب هرمزگان به دعوت جناب آقای جباری بود و خوشبختانه پروژههای غرب هرمزگان پیشرفت خوبی دارند. همانطور که ایشان گفتند، تلاش میکنیم بخشی از مسیر بندرلنگه-پارسیان را تا دهه فجر زیر ترافیک ببریم تا مردم از یک محور ایمنتر استفاده کنند.
وی در ادامه افزود: در بازدیدی که از ورودی های بستک داشتیم، واقعاً کیفیت کار چشمگیر بود و بهجرأت میتوان گفت از خدمات شهرکهای بزرگ نفتی و صنعتی کمتر نیست. درباره محور بستک به سمت چارک هم تلاش میکنیم تأمین منابع از چند بخش انجام شود تا سرعت کار بیشتر شود.
وی همچنین با اشاره به تونل پیشنهادی در محور بستک-لار گفت: با توجه به شناخت دقیقی که نماینده مردم از منطقه دارند، تونلی در محور بستک-لار پیشنهاد شد. ما بلافاصله به همکاران ابلاغ کردیم که بازدید میدانی انجام دهند. گزارش های اولیه به ما رسیده و وارد مرحله انتخاب مشاور هستیم. پس از نهایی شدن مطالعات، وارد فاز اجرایی میشویم.
گفتنی است در صورت اجرای تونل پردیس و همچنین تکمیل واریانت لار بعد از کرمستج طبق گفته کارشناسان ۶۱ کیلومتر کاهش مسیر در محور بستک-لار اتفاق خواهد افتاد که می تواند تحول گردشگری و اقتصادی در توسعه شهرستان بستک و نوار ساحلی غرب هرمزگان ایجاد کند.



