تاریخ : پنجشنبه, ۱۰ مهر , ۱۴۰۴ Thursday, 2 October , 2025
خانه اخبار شهرستان بستک پخش زنده اینترنتی
3

احمد جباری: مدیران باید میدان‌دار باشند / کار مردم نباید معطل تلفن نماینده و فرماندار بماند

  • کد خبر : 3562
  • 01 مهر 1404 - 21:01
احمد جباری: مدیران باید میدان‌دار باشند / کار مردم نباید معطل تلفن نماینده و فرماندار بماند

نماینده مردم غرب هرمزگان با انتقاد از برخی عملکردهای اداری تصریح کرد کار مردم نباید به تماس نماینده یا فرماندار گره بخورد. مدیری که میدان‌دار باشد، هر روزش روز ملاقات مردمی است و اگر در چارچوب قانون امکان حل مشکل وجود دارد، نباید مردم را هفته‌ها معطل گذاشت تا یک تلفن کارشان را راه بیندازد.

به گزارش بستک نیوز ، در نشست شورای اداری شهرستان بستک، احمد جباری نماینده مردم غرب هرمزگان در مجلس شورای اسلامی، در شورای اداری شهرستان بستک با تبریک فرارسیدن هفته دفاع مقدس و آغاز سال تحصیلی جدید، بر ضرورت تبیین فرهنگ ایثار و جانفشانی رزمندگان برای نسل‌های جدید تأکید کرد و گفت دفاع مقدس متعلق به همه ملت است و باید زبان به زبان و نسل به نسل منتقل شود تا جوانان بدانند چرا این دوران به عنوان دفاع مقدس در تاریخ ماندگار شد.

وی با اشاره به اقدامات صورت‌گرفته در حوزه زیرساختی شهرستان گفت :امروز در بخش راه بیش از شش هزار میلیارد تومان هزینه شده است. پروژه‌های مهمی مانند جاده خور–جناح که ارتباط مستقیم شهرستان را با دریا برقرار می‌کند، بزرگراه بستک–لار و اتمام اتوبان بندر لنگه از جمله طرح‌هایی هستند که بخشی از آن‌ها در دهه فجر زیر بار ترافیک خواهند رفت. او همچنین به یکی از مهم‌ترین پروژه‌های آبرسانی غرب هرمزگان اشاره کرد و افزود: پروژه انتقال آب از آب‌شیرین‌کن بندر چارک به بستک تاکنون سه هزار میلیارد تومان هزینه داشته است و وقتی جمعیت بیش از ۳۵ هزار نفر رو در فاز اول تحت پوشش قرار میدهد ، یعنی دولت در این طرح به‌طور میانگین برای هر شهروند حدود ۸۵ میلیون تومان هزینه کرده است.

جباری با بیان اینکه در حوزه بهداشت و درمان نیز تحولات مهمی در راه است، گفت دستگاه MRI با اعتباری حدود ۱۲۰ میلیارد تومان خریداری شده و تا پایان سال به بهره‌برداری می‌رسد. همچنین اضافه کردن رشته پرستاری در مرکز آموزش عالی بستک در دستور کار قرار دارد و اورژانس هوایی در غرب استان فعال شده است. او افزود در حوزه ورزش تقریباً همه روستاهای بالای ۱۰۰ نفر جمعیت از زمین چمن مصنوعی برخوردار شده‌اند.

نماینده مردم غرب هرمزگان با انتقاد از برخی عملکردهای اداری تصریح کرد کار مردم نباید به تماس نماینده یا فرماندار گره بخورد. مدیری که میدان‌دار باشد، هر روزش روز ملاقات مردمی است و اگر در چارچوب قانون امکان حل مشکل وجود دارد، نباید مردم را هفته‌ها معطل گذاشت تا یک تلفن کارشان را راه بیندازد. مدیری که توان خدمت ندارد، جایگاهی در دستگاه اجرایی ندارد.

وی ادامه داد ما عاشق نیروهای بومی هستیم، اما نباید زیر سایه بومی بودن، کم‌کاری صورت گیرد. مدیر موفق کسی است که مردم را مثل فرزندان خودش ببیند ، اگر بیماری به بیمارستان می‌آید یا جوانی دنبال زمین و مسکن است، مسئول باید فکر کند این فرزند خود اوست.

جباری با تأکید بر لزوم حمایت از طرح‌های تولیدی و سرمایه‌گذاری گفت سرمایه‌گذاران نباید در پیچ‌وخم استعلامات معطل بمانند. هر سال به نام تولید نام‌گذاری می‌شود اما اگر استعلامات به موقع انجام نشود، سرمایه‌گذار دلسرد می‌شود و سرمایه‌اش را به کشورهای دیگر می‌برد. همچنین جباری از پیگیری ایجاد پتروپالایش ۳۰۰۰ بشکه‌ای در منطقه چهارسرمه خبر داد و خواستار همراهی همه دستگاه‌ها برای تسهیل مسیر شد.

دبیر کمسیون عمران مجلس در بخش دیگری از سخنانش خطاب به مدیران شهرستانی اظهار داشت میز خدمت باید واقعی باشد و مشکلات مردم همان‌جا تعیین تکلیف شود. نباید موضوعی ماه‌ها معطل بماند. تجربه‌های گذشته نشان داده که حتی با وجود تأکید استاندار و مسئولان استانی، برخی پروژه‌ها در شهرستان به نتیجه نرسیده‌اند و این رویکرد باید اصلاح شود.

جباری در پایان خاطرنشان کرد دوران خدمت به سرعت می‌گذرد ، همچنین بر همدلی، وحدت و هم‌افزایی بین دستگاه‌ها برای حل مشکلات مردم تأکید کرد و گفت : باید با نگاه امانت‌داری و تلاش بیشتر، خدمت‌های ماندگار برای شهرستان به یادگار گذاشت.

لینک کوتاه : https://bastaknews.ir/?p=3562

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.