تاریخ : دوشنبه, ۲ مهر , ۱۴۰۳ Monday, 23 September , 2024
5
احمد جباری:

قانون شوراها در حوزه های مختلف در جهت بازدارندگی از توقف و اختلال در خدمت رسانی به مردم باید مورد بازنگری قرار گیرد

  • کد خبر : 241
  • ۲۳ تیر ۱۴۰۳ - ۹:۴۰
قانون شوراها در حوزه های مختلف در جهت بازدارندگی از توقف و اختلال در خدمت رسانی به مردم باید مورد بازنگری قرار گیرد
نماینده مردم غرب هرمزگان در راستای بهبود سطح خدمت رسانی شوراها به مردم، طرحی در خصوص اصلاح قانون شوراها آماده ارائه به مجلس کرده ایم که در آن برخی موارد بازدارنده به جهت جلوگیری از توقف و اختلال در امورات شهرها و روستاها و همچنین خدمت رسانی به مردم مورد اشاره قرار گرفته است.

به گزارش بستک نیوز ، نماینده مردم غرب هرمزگان در راستای بهبود سطح خدمت رسانی شوراها به مردم، طرحی در خصوص اصلاح قانون شوراها آماده ارائه به مجلس کرده ایم که در آن برخی موارد بازدارنده به جهت جلوگیری از توقف و اختلال در امورات شهرها و روستاها و همچنین خدمت رسانی به مردم مورد اشاره قرار گرفته است.

احمد جباری ضمن تقدیر و تشکر از شوراهای اسلامی منضبطی که موجب خدمات رسانی به مردم و توسعه شهرها و روستاها شده اند گفت: متاسفانه در بسیاری از شهرها و روستاها اعضای شوراهای اسلامی به دلیل اختلاف سلیقه و ناهماهنگی با همدیگر در جلسات شورا حضور نمی یابند و موجب لغو جلسات و مصوب نگردیدن صورت جلسات می گردند.

مهندس جباری تصریح کرد: با توجه به اینکه در قانون ، مصوبات فعلی بازدارندگی لازم را ندارند، این خلا قانونی موجب بروز برخی مشکلات در نهاد شورای اسلامی و سرگردانی مردم و مسکوت ماندن امورات و خدمات‌ شده است.

نماینده غرب هرمزگان گفت ما در این طرح پیش بینی کرده ایم ، چنانچه غیبت اعضای شورای اسلامی در جلسات از حد خاصی عبور نموده و بدون دلیل موجه باشد، جلسات شورا با حداقل اعضای حاضر در سطح روستاها با نظارت و تایید شورای اسلامی بخش و بخشداری و همچنین در شهرها با نظارت و تایید شورای اسلامی شهرستان و فرمانداری رسمیت یابد و موارد مصوب گردد و غائبین پس از حذف از شورای اسلامی از حضور در سه دوره شورای اسلامی آتی منع گردند.

عضو هیئت رئیسه کمیسیون عمران همچنین ابراز داشت: با گسترش امورات و افزایش منابع مالی اختصاص یافته به شهرها و روستاها و نیاز به بودجه بندی و تفریغ بودجه، در این طرح مدارک تحصیلی نامزدهای شورای اسلامی در چند سطح پیش بینی شده است، به گونه ای که در آبادی ها و روستاهای کمتر از ۲۰۰ نفر مدرک تحصیلی سیکل یا همان در سطح خواندن و نوشتن ، روستاهای ۲۰۰ نفر تا ۱۵۰۰ نفر مدرک فوق دیپلم و روستاهای ۱۵۰۰ نفر به بالا و شهرها مدرک تحصیلی لیسانس مورد نیاز باشد و سابقه حضور در شورای اسلامی که پیشتر معادل مدرک تحصیلی محسوب می گردید حذف گردد.

مهندس جباری در پایان ابراز امیدواری کرد؛ این طرح بزودی پس از بارگذاری در سامانه مجلس و بررسی در کمیسیون مربوطه در صحن مورد رای گیری قرار گیرد و سپس مصوب و ابلاغ گردد تا ان شاالله در انتخابات پیش روی شورای اسلامی بتوان از آن در جهت بهبود وضعیت بهره برد.

انتها/

لینک کوتاه : https://bastaknews.ir/?p=241

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.