تاریخ : دوشنبه, ۲ مهر , ۱۴۰۳ Monday, 23 September , 2024
5

سازه آبی ترنه در کوخرد مرمت می شود

  • کد خبر : 105
  • ۰۳ تیر ۱۴۰۳ - ۱۳:۵۹
سازه آبی ترنه در کوخرد مرمت می شود
محمد محسنی مدیرکل میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی استان هرمزگان در نشست با شورای کوخرد در راستای بررسی وضعیت آثار تاریخی این روستا با اشاره به اینکه سازه آبی ترنه متعلق به دوره صفویه و قاجاریه است که به شماره ۱۰۹۲۷ در سال ۱۳۸۲ در فهرست آثار ملی کشور به ثبت رسیده گفت: این سازه آبی منحصر به‌ ‌فرد بر روی رود مهران برای هدایت آب شیرین از زیر رودخانه آب‌ شور ساخته‌ شده است. 

به گزارش بستک نیوز، محمد محسنی مدیرکل میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی استان هرمزگان در نشست با شورای کوخرد در راستای بررسی وضعیت آثار تاریخی این روستا با اشاره به اینکه سازه آبی ترنه متعلق به دوره صفویه و قاجاریه است که به شماره ۱۰۹۲۷ در سال ۱۳۸۲ در فهرست آثار ملی کشور به ثبت رسیده گفت: این سازه آبی منحصر به‌ ‌فرد بر روی رود مهران برای هدایت آب شیرین از زیر رودخانه آب‌ شور ساخته‌ شده است.

وی درخصوص تکمیل موزه مردم‌ شناسی کوخرد گفت: یک بنای تاریخی تبدیل به موزه مردم‌شناسی شده که مراحل دریافت مجوز بهره‌برداری آن در دست اقدام است که امیدواریم بزودی این موضوع محقق شود.

مدیرکل میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی هرمزگان تاکید کرد: پس از دریافت مجوز، تاسیسات این موزه با همکاری بخش خصوصی و خیرین تکمیل خواهد شد.

در این نشست مقرر شد با همکاری شورا، دهیاری و خیرین، طرح مرمت سازه آبی ترنه آماده و با نظارت اداره‌ کل میراث‌ فرهنگی مرمت شود.

انتها/

لینک کوتاه : https://bastaknews.ir/?p=105

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.